top of page

VOORWAARDEN

1. RESERVEREN (enkel via het reservatieformulier)

Een reservatie door een huurder is steeds bindend na het invullen van het reservatieformulier. De reservatie is pas definitief en geldig als u van ons een bevestigingsmail hebt ontvangen. U gaat automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden bij een reservatie. Fouten door de klant bij reservatie komen volledig voor risico en rekening van de huurder. Bijvoorbeeld vergissing van datum of gekozen feestmateriaal. 

2. ANNULEREN

Annuleren bij slecht weer kosteloos tot 24u voor de levering! We geven geen geld terug als de overschrijving al is uitgevoerd. U krijgt een tegoedbon ter waarde van u reservatie die 1 jaar geldig is. De verhuurder kan de overeenkomst opzeggen zonder verdere gevolgen bij slecht weer (veel regen of 5 Beaufort (35km/uur). De huurder kan de reservatie kosteloos annuleren ten laatste 14 dagen voor leveringsdatum. Bij niet tijdig annuleren dient 50% van het totaal bedrag betaalt te worden. De dag van levering annuleren dient 100% van het bedrag betaalt worden. Kosteloos annuleren bij slecht weer kan niet toegepast worden als we al ter plaatse zijn. Dit kan ook niet als reden gebruikt worden bij het niet kunnen plaatsen van het springkasteel/attractie door dat de algemene voorwaarden niet gerespecteerd worden.

3. WIJZIGINGEN

Bevestigde reservaties kunnen gewijzigd worden als die tijdig worden doorgegeven. Wijzigingen kunnen ten laatste 14 dagen voor leveringsdatum. Als het feestmateriaal nog beschikbaar is zal de wijziging kunnen plaats vinden.

4. BETALING / FACTUUR

​Particulier: ​Contant bij levering (gepast betalen).

Bedrijf met BTW nummer:​ Contant bij levering (gepast betalen) of via overschrijving voor levering.

Niet betaalt bij levering wordt het feestmateriaal niet geplaatst!

We hebben het recht om een voorschot te vragen als er in het verleden problemen zijn geweest.

Wij werken niet met een voorschot wel met een waarborg voor feestmaterialen die worden opgehaald door de huurder.

Wanneer er schade is zal Fabelsa BV dit laten herstellen en dit aan de huurder aanrekenen.

Voor bedrijven: We kunnen de samenwerking stopzetten als de betalingen niet correct verlopen.

Of vragen om voor levering te betalen.

Een factuur wordt maar één keer opgemaakt. Bezorg de juiste facturatiegegevens op het reservatieformulier.

Achteraf een factuur vragen komen er administratiekosten bij!

Bij het verstrijken van de betalingstermijn is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding van 10% op de factuurbedragen verschuldigd, met een minimum van 50€ alsook een verwijlintrest van 1% per maand.

5. LEVERING/PLAATSING/OPHALING VERHUURDER (WEEKEND/FEESTDAG)

LEVERING

De leveringen gebeuren tussen 7u en 12u*. De volgorde wordt door ons bepaalt.

<15km rond Moorslede GRATIS levering anders komen er leveringskosten bij voor 4 ritten:
levering=heen en terug ophaling=heen en terug. 
De leveringskosten worden bepaalt met een berekening:

We bekijken de route via Google Maps. Voorbeeld: Leveringsadres is op 30km van het vertrekpunt.

30km x 0,50€ = 15€ x 4 ritten (levering: heen+terug en ophaling: heen+terug) = 60€ leveringskosten.

Er wordt afgerond is het 22€ = 20€ / 48€ = 50€ / 45€ blijft 45€

Een persoon dient aanwezig te zijn bij levering/ophaling om een handje toe te steken (meerdere personen bij hindernisbanen): Zoniet wordt een meerprijs van 50€ aangerekend (per extra persoon die wij moeten voorzien). 

Zorg voor een goede en makkelijk doorgang van minimaal 1m50 voor plaatsing en ophaling. Leveringen door huizen, zalen of over treden doen wij niet! Als we bij het aankomen niet gemakkelijk op te bereiken plaats kunnen, kan er een meerprijs bijkomen voor de tijd dat we hierdoor verliezen. We kunnen beslissen om het feestmateriaal niet te plaatsen door omstandigheden of om beschadigingen te vermijden. Onvoldoende vrije doorgang om te leveren 100% van totale prijs. 
De klant heeft geen recht op een schadevergoeding of compensatie.

PLAATSING

Het feestmateriaal wordt best op een vlakke en zachte ondergrond geplaatst bij voorkeur gras

We kunnen niet op puntige ondergrond plaatsen. 

Indien het springkasteel/attractie toch op een harde ondergrond (steen) staat, of de bijgeleverde piketten niet kunnen gebruikt worden, dient de huurder zelf het nodige materiaal te voorzien om het springkasteel/attractie vast te zetten.

Wij voorzien de verlengkabel(s) voor de blazer(s) extra verlengkabels op vraag van de klant bij verre afstanden komen op 10€/stuk. Een vrije ruimte van minstens 1m langs de zijden en 2m voor het plaatsen van de blazer(s). Na opstelling mag het niet meer verplaatst worden! Fabelsa BV zal kijken na plaatsing of het springkasteel/attractie goed opblaast. Bij opstelling erkent de huurder uitdrukkelijk dat hij zich van de goede staat en werking van de gehuurde goederen heeft en van het gebruik ervan op de hoogte is. Er worden foto's genomen van de goederen die achterblijven om bij ophaling terug dezelfde materialen te kunnen meenemen. Als er goederen ontbreken zal dit aangerekend worden aan de huurder zie prijslijst.

Enkel binnen plaatsing mogelijk maanden januari, februari, maart, oktober, november en december als er niet kan binnen geplaatst worden wordt er geen feestmateriaal geplaatst en dient het volledig bedrag betaalt worden als schadevergoeding.

OPHALING

De ophalingen gebeuren tussen 18u en 22u*, de laatste ophaling gebeurt om 22u in Moorslede. 

De volgorde van leveringen worden door ons bepaalt, er wordt gekeken naar de gemeentes. Er worden geen onnodige kilometers afgelegd.

* Richturen kan gebeuren dat het later is door omstandigheden. De huurder kan geen korting/schadevergoeding vragen.

6. AVONDFEEST

Zit u met een laat avondfeest? Boek 2 dagen als wij het komen leveren/ophalen. Of er is de mogelijkheid die zelf te komen ophalen/terugbrengen in Moorslede. Als het springkasteel/attractie niet meer gebruikt wordt graag loskoppelen van de blazer(s).  De blazer(s) en verlengkabel(s) binnen opbergen. De muren/torens naar binnen plooien om regenwater in springkasteel/attractie te voorkomen. De ritsen openzetten om die gemakkelijker te kunnen opplooien. Als dit niet gedaan wordt rekenen we 50€/stuk voor extra kuiswerk.

7. OPHALEN / TERUGBRENGEN HUURDER 

We geven de huurder de mogelijkheid om zelf te komen afhalen en terugbrengen te Moorslede.

Geniet van een korting bij deze formule, wel rekening houden er dient een waarborg betaalt te worden bij ophaling. 

Er wordt een afhaalformulier ingevuld met de goederen die worden meegegeven + een handleiding.

De waarborg wordt teruggegeven bij terugbrengen van de goederen. Als er nadien schade blijkt te zijn hebben we het recht om een nakomende factuur te sturen voor de herstellingen.

8. GEBRUIK VAN HET SPRINGKASTEEL/ATTRACTIE

  • Is alleen toegestaan onder toezicht van een volwassen persoon.

  • De huurder blijft verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal tijdens huurperiode.

  • Het gehuurde materiaal blijft eigendom van Fabelsa BV.

  • Kinderen ouder dan 12 jaar alsook volwassen mogen het springkasteel niet betreden. Een springkasteel is ontworpen voor kinderen. Laat nooit meer kinderen toe dan voorgeschreven.

  • Het is ten strengste verboden op muren/torens te klimmen.

  • Het springkasteel/attractie niet betreden met schoenen, scherpe voorwerpen, eten of drinken.

  • Het is verboden te roken op het springkasteel/attractie en te betreden onder invloed van alcohol of andere verdovende middelen.

  • Bij stroomuitval of drukverlies het springkasteel/attractie ontruimen.

  • Dieren zijn niet toegelaten op het springkasteel/attractie.

  • Alle schade anders dan normale slijtage, reinigingskosten veroorzaakt door abnormaal gebruik zullen aangerekend worden aan de huurder.

  • Bij ophaling graag het springkasteel/attractie laten opstaan.

  • Krokodil met plonsbad de ballen moeten bij ophaling terug in de zak zitten!

9. VERANTWOORDELIJKHEID

Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen en schade gevallen tijdens opbouw of afbouw en gebruik van het springkasteel/attractie.

Bij diefstal/schade van het materiaal van Fabelsa BV is de klant verantwoordelijk tijdens de huurperiode en moet de aankoopsom of reparatie vergoed worden. Wij kunnen nooit aansprakelijk gesteld worden voor schade aan grasvelden of schade aan elektriciteit installaties.

De huurder is steeds verantwoordelijk voor alle schade aan personen of voorwerpen veroorzaakt door het gehuurde materiaal, welke ook de oorzaak van de schade of letsel is.

De klant kan zich verzekeren tegen elk ongeval bij het gebruik van de door ons verhuurde materiaal bij een verzekeringsmaatschappij.

10. WAT BIJ SLECHT WEER

Bij lichte regen moet de huurder het springkasteel/attractie opgeblazen laten. Bij hevige regenval, rukwinden en hagel moet de huurder het springkasteel/attractie aflaten. De huurder maakt de blazer(s) los en verlengkabel(s) + losse onderdelen worden binnen genomen.

Opent de ritsen en plooi de muren/torens naar binnen zodat er niet teveel regenwater binnen dringt. Na het stormbui het springkasteel/attractie terug opblazenAls er schade ontstaat of extra opkuis werk omdat het springkasteel/attractie gewoon in de regen is blijven liggen zonder op te vouwen wordt 50€/stuk aangerekend aan de huurder voor extra kuiswerk.

Overdekte springkastelen/attracties zijn als zonnewering en niet als bescherming tegen regen! Naargelang het gehuurde feestmateriaal bieden de overdekte een kleinere bescherming tegen de regen maar zal er steeds regenwater binnendringen. Klachten nadien zijn nutteloos.

11.KLACHTEN

Eventuele klachten dienen binnen de vijf dagen per aangetekend schrijven na in ontvangst name van de levering aan de verhuurder bekend te worden gemaakt.

Bij schade tijdens de huurperiode dient u ons onmiddellijk te verwittigen 0470533794!
Besef dat deze voorwaarden er zijn om het iedereen gemakkelijker te maken want goede afspraken maken goede vrienden!

Voorwaarden: Veelgestelde vragen
bottom of page